VC Olympia kan geen vuist maken tegen een goed spelend Voltena ds2.

23/03/2024 - Dames 1

Al vroeg in de ochtend vertrok Olympia naar Nieuwendijk om het op te nemen tegen Voltena ds2. Een ploeg die thuis al liet zien heel handig te zijn met de bal. De week voorafgaand aan de wedstrijd was het team verre van compleet op de trainingen, wat niet de perse de optimale wedstrijdvoorbereiding was. Gelukkig was op zaterdag weer iedereen fit en aanwezig.

Olympia start goed in de eerste set. De passlinie heeft het prima in orde, zo kan Sharon het spel prima verdelen. De servicedruk aan Panningse zijde is goed, waardoor Voltena met momenten onder druk staat. Lange rally’s worden gespeeld en om en om worden deze gewonnen door beide partijen. Door afwisselend aanvalsspel trekt Olympia de eerste set met minimaal verschil over de streep.

In set twee start Olympia direct met een kleine achterstand. Maar met hard werken wordt deze halverwege de set weer wat in gehaald. Olympia heeft een manier gevonden om het lange, sterke blok te vermijden en met tactische ballen komt Panningen op een 19-22 voorsprong. Helaas is deze kleine voorsprong met een goede servicebeurt van Voltena weer snel verdwenen. Vanaf dan wordt het stuivertje wisselen en moet de set wederom verlengt worden om een winnaar te bepalen. Helaas trekt Voltena met 30-28 de tweede set naar zich toe. In set drie is het verschil tussen de beide ploegen groter. Voltena kan gemakkelijker scoren en heeft een goede blokkade, waar Olympia met moeite langs komt. Verdedigend haalt Olympia geregeld nog lastige ballen van de vloer, maar die worden vervolgens genadeloos afgestraft door Voltena. Met ruim verschil pakt Voltena een 2-1 voorsprong. In set vier lijkt de Panningse ploeg al vanaf het begin achter de feiten aan te lopen. Direct staat er een achterstand op het scorebord, die door een goed spelend Voltena gedurende de set alleen maar uitgebreid wordt. Met 25-17 stelt Voltena wedstrijdwinst veilig en kan Panningen met één schamel puntje huiswaarts keren. Niet waar de ploeg voor gekomen was, maar koppen omhoog want volgende week staat er weer een volgende wedstrijd op de planning. Dan speelt Olympia weer thuis, tegen Hovoc ds1. Om 19u klinkt het eerste fluitsignaal. Hopelijk tot dan!