VC Olympia laat koploper zweten in fantasieopstelling.

27/01/2024 - Dames 1

Afgelopen zaterdag kwam de koploper uit Eindhoven op bezoek. Leuk feitje: de dames van Olympia is het enige team dat dit seizoen van Hajraa wist te winnen. Maar helaas verloopt de tweede helft bij Olympia alles behalve vlekkeloos. Waar blessures al eerder Maud, Vivian en Roos aan de kant hielden, waren deze week Sharon en Sanne ook nog eens ziek. Sanne was gelukkig zaterdag half hersteld, maar helaas kon Sharon echt niet aantreden. Olympia had Mila bereid gevonden om ze nog eens uit te helpen. Concreet betekende dat: geen spelverdelers, 1 passer-loper en maar 1 dia, die nog herstellende was van de buikgriep. De week voorafgaand aan de wedstrijd werd er volop gefantaseerd over de opstelling. Het scenario iedereen een andere positie zorgden voor plezier naar aanloop van de wedstrijd.
De eerste set werd er met een 4-2 opstelling gestart: Teddy en Sanne als passer-loper, Vivian en Josien als spelverdeelster/diagonaal, Merel en Tessa op hun eigen plek de midden en Lian als libero. In het begin was het vooral zoeken naar ieders plek, er werd hard gewerkt en gelachen om de toch mooie punten die gescoord werden. Te veel eigen (onnodige) fouten zorgde voor een gemakkelijke setwinst. In set twee koos het coachduo toch voor iets meer rust en ging Sanne weer naar de dia en Josien naar de buitenkant, zodat Vivian het spel kon verdelen. In set twee leek het er lang op dat een vrijuit spelend Olympia de set ging pakken. Er werd verdedigend veel gepakt, maar ook aanvallend pakten iedereen haar punten mee. Helaas was het slimme spel van beide passerlopers van de tegenstander wat Hajraa redde van setverlies, met minimaal verschil maakt Hajraa het 0-2. In set drie bleef Olympia de juiste energie vasthouden. Ieder punt werd luidkeels gevierd, ondersteund door het thuispubliek. Maar Hajraa is niet voor niets de koploper en laat zich boven de 20 puntengrens niet gek maken. Met 20-25 stelt Hajraa wedstrijdwinst veilig. De laatste set wilde Olympia heel graag op haar naam schrijven. Echter start set vier wat onrustig, enkele eigen fouten zorgen voor een achterstand, die niet meer in te halen valt. Halverwege komt Olympia nog even dichtbij, maar met 20-25 beslist Hajraa de wedstrijd met 0-4. Helaas geen puntje voor de ploeg uit Panningen, maar het getoonde spel en veerkracht biedt veel mogelijkheden voor het resterende seizoen. De avond werd afgesloten met het jaarlijkse bierpong toernooi, waar de beker wel naar dames 1 ging! Björn en Jesper namen de trofee mee naar huis! Volgende week spelen ze weer thuis. Dit keer tegen Sliedrecht dames 3, daar valt nog iets recht tegen te zetten! Alle support is welkom! Hopelijk tot dan!