VC Olympia speelt slechte wedstrijd in Velden.

07/10/2017 - Dames 1

VC Velden D2 – VC Olympia D1: 3-1

Na vorige week het verlies tegen het eerste damesteam van Velden, waren de dames van VC Olympia er op gebrand dit keer wel als winnaar van het veld te stappen tegen Velden dames 2. Beide teams waren elkaar al eerder tegen gekomen in de voorbereiding van het seizoen en toen werd Velden dames 2 met 2-0 verslagen. In de eerste set werd er slap gestart, met vlagen liet VC Olympia goede acties zien maar werden teniet gedaan door onnodige fouten. Als er een kleine voorsprong werd genomen, lieten de dames Velden weer veel te makkelijk weglopen omdat er zonder lef gespeeld werd. In set twee stond er al snel een grote achterstand op het scorebord. Nadat via een timeout de koppen dezelfde richting op gestoken werden, werd begonnen aan een inhaalreeks. Dit was het enige moment in de wedstrijd dat VC Olympia in de buurt kwamen van haar eigen niveau kwam. Er werd weer hard gewerkt voor iedere bal en er werden minder persoonlijke fouten gemaakt. Het goed gevoel van de tweede set wilden de dames meenemen naar set drie, maar helaas was dit na bal één al verdwenen. Weer werden er te veel directe fouten gemaakt en het geloof in eigen kunnen was verdwenen. Afspraken werden niet nagekomen en ballen die normaal gesproken een prooi waren voor de dames werden onnodig verspeeld. Set drie en vier gingen daardoor naar Velden.
Een onnodig 3-1 verlies, dit was helaas niet de wedstrijd die VC Olympia zich van te voren hadden voorgesteld. Er had veel meer in gezeten. Er zijn nog merkbaar zenuwen in de nieuwe klasse, waardoor de dames niet hun eigen ding doen tijdens de wedstrijd.
Volgende week speelt VC Olympia om 16.45 uur thuis tegen Spivo dames 1 uit Spijkenisse. Een team dat net als hun haar debuut maakt in de tweede divisie. Hopelijk kunnen de dames dan laten zien dat ze thuis horen in deze klasse. Alle support kan gebruikt worden om de eerste thuiswinst binnen te slepen! Hopelijk tot dan!