VC Olympia veilig door overwinning op Somas/Activia.

06/04/2019 - Dames 1

VC Olympia DS1 – Somas Activia DS1 (3-1)

Het einde van het seizoen komt steeds dichterbij. Wordt het een 8e plek voor dames 1 van Olympia of zelfs nog een 6e plek. Zaterdag stond Activia op het programma, de een na laatste wedstrijd van het seizoen. De dames hadden al twee wedstrijden tegen elkaar gespeeld en ze hadden beide een keer gewonnen. De laatste wedstrijd zal gespeeld worden tegen de gedegradeerde dames uit Meijel, peelpush dames 2. Er kunnen nog een aantal puntjes verdient worden.

Dames 1 van Olympia ging afgelopen zaterdag gelijk goed van start en hadden al snel een voorsprong te pakken. De dames van Activia bleven op de hielen zitten maar konden het niet bij benen. Olympia bleef telkens een voorsprong behouden. Op het einde van de set werd er nog een eindsprint ingezet met een service reeks waardoor de set binnen werd gehaald met 25-16.

De tweede set begonnen de meiden van Olympia niet zo goed. Om beurten werden er persoonlijke fouten gemaakt. De aanval was slapjes en niet agressief. Activia kon hierdoor flink uitlopen. Het was niet dat de dames uit Sint Anthonis beter volleybal lieten zien maar het was het matige spel van de Panningse dames waardoor Activia de gehele set op voorsprong bleef en de set binnen haalde met 20-25.

De derde set gingen de Panningse dames weer vechten. Taken werden goed uitgevoerd en de foutenlast was minder. Activia had het weer lastig tegen onze dames, ze hadden zelfs bloed, zweet en tranen nodig om weerstand te bieden. Halverwege de set lieten de meiden van Olympia de touwtjes vieren waardoor de voorsprong weg was. Het ging nek aan nek richting het einde van de set maar op het juiste moment wisten onze meiden weer te pieken en sleepten de set binnen met 26-24.

De vierde set begonnen de dames van Olympia weer goed. Vastberaden om het deze set niet zo spannend te laten worden als de vorige set. Deze set moet gelijk de voorsprong gepakt worden en niet meer worden afgegeven. Vanaf het begin de druk erop, agressief spelen en vechten voor elke bal. Zo gezegd zo gedaan. Ook de vierde set is binnen met 25-21.