VC Olympia wint in derby tegen Kessel.

12/11/2022 - Dames 1

Sinds dat VC Olympia weer in de 3e divisie speelt, wordt er 2 keer per seizoen een heuse derby gespeeld. En normaal gesproken worden die wedstrijden gekenmerkt door hard werken door beide ploegen en is spanning gegarandeerd. Echter was het afgelopen zaterdag alleen in de vierde set even spannend.

In tegenstelling tot eerdere wedstrijden werd er fel gestart door Olympia. Een goed spelende Sterre bracht Vivian veelvuldig in stelling tot scoren en met name serverend kon Olympia druk uitoefenen op de pass-linie van Kessel. Tessa kreeg het zelfs voor elkaar om in één servebeurt de coach van Kessel te dwingen om beide time-outs te gebruiken. Pas om 4-11 lukte het Kessel om een punt de scoren. Maar de toon was gezet, de Panningse ploeg was op alle fronten de betere partij. Kessel maakte fout na fout en kon niet onder de druk van Olympia uit komen. Met een 10-25 voorsprong pakte Olympia de eerste set. Ook in set twee ging Olympia furieus van start, met Josien aan de serve stond er binnen no-time een 0-7 voorsprong op het scorebord. Wat Kessel ook probeerde, Olympia bleef solide spelen. Vivian wist keer op keer het gat in de verdediging van Kessel te vinden met variërend aanvalsspel. Sannes blokkering stond als een huis en wanneer Kessel een keer de aanval eens wist te stoppen met hun blokkade, haalde Lian de ballen van de vloer. Wederom met ruime cijfers haalt Olympia de set met 15-25 binnen. In set 3 heeft Kessel het in begin nog steeds moeilijk, maar Olympia lijkt in slaap gesukkeld. Met een 12-5 voorsprong hoor je het niet meer spannend te maken. Maar Kessel komt met een goede serviceserie erg dichtbij en zelfs met 16-15 voorbij. Maar Teddy slaat met een aantal scherpe serves weer een gaatje en onder leiding van Ivon pakt Olympia een 3-0 voorsprong door de set met 25-21 te winnen. In set 4 start Olympia wederom sterk met een 4-10 voorsprong. Mede door een goed ingevallen Daphne. Maar Panningen werd halverwege de set ontzettend rommelig en speelde niet meer met lef, waardoor Kessel steeds meer geloof in setwinst kreeg. Op 22-23 liep Kessel, door onnodige fouten van Olympia, uit op setwinst. Olympia baalt van het onnodige setverlies, maar heeft merendeel van de wedstrijd prima spel en veel vechtlust laten zien en wederom 4 punten bijschrijven is absoluut niet slecht! Komende zaterdag staan de meiden van Olympia tegenover HHC Horn en om 19u klinkt in het Piushof het eerste fluitsignaal. Hopelijk tot dan!