VC Olympia wint met 3-1 tegen Havoc door solide spel.

07/10/2023 - Dames 1

p 7 oktober waren de dames uit Haps de tegenstander van het eerste damesteam van Olympia. Oude -hele- bekende voor coach Björn. Voordat Björn twee seizoenen geleden de overstap maakte naar Olympia was het Havoc ds1 dat onder leiding van Björn stond. Iedereen begreep natuurlijk ze er daarom op gebrand waren te winnen. Dus: om 19u klonk het eerste fluitsignaal, nadat de scheidsrechters een presentie ontvangen hadden voor al hun inzet. Het was tenslotte de week van de scheids.

Er werd goed gestart. De Panningse passlinie moest nog even hun draai vinden, waardoor Ivon moeilijk de midden kon bedienen. Maar naarmate de eerste set vorderde werd die draai steeds beter gevonden. Maud scoorde er lustig op los en iedereen in het veld produceerde druk vanachter de servicelijn. Al snel staat er een comfortabele 10-4 voorsprong op het scorebord. Het publiek kan vanaf dat moment achterover gaan hangen want iedereen ziet dat Olympia alles onder controle heeft. Met 25-15 trekt Olympia de eerste set naar zich toe. Ook in set 2 houdt Olympia haar goede spel vast. Met absolute uitblinker Lian die haar team op sleeptouw touw nam, die werkelijk alles wat Haps over het net gooit aanraakte. Op service van Ivon loopt Olympia uit tot 15-9 en deze voorsprong van zes punten blijft Olympia tot het einde vasthouden. Ook set twee gaat naar Olympia. In set drie komt Havoc geen enkele keer op voorsprong. De midden begint beter te draaien en Sharon weet twee keer achter elkaar Teddy in stelling te brengen, waardoor ze de bal snoeihard voor de voeten van Havoc weet te slaan. Alleen op 15-12 weet Havoc een beetje in de buurt te komen van de Panningse formatie. Maar na een time out loopt Olympia direct weer uit en laat Havoc de rest van de set ver achter zich. Daarmee stelt Olympia wedstrijdwinst veilig. In set 4 start Olympia wat timide. Havoc noteert direct een 0-2 voorsprong en Olympia blijft eigenlijk de gehele set in de achtervolging. Aanvallend en verdedigend laat Olympia niet meer hetzelfde spel als in de eerste drie sets zien. Met 22-25 gaat de laatste set naar Havoc, waardoor Havoc verdiend het laatst te verdelen punt pakt.

Volgende week spelen de dames uit Panningen tegen Hajraa ds1, die samen met Olympia als enige team 3 wedstrijden gewonnen hebben. Dat belooft een spannende pot te worden! Om 14:15u zal de strijd los borsten. Hopelijk tot dan!