Vechtlust helpt Heren 1 aan zege in kraker

14/10/2017 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Nuvo’68 HS1 3-2

Na twee goede uitwedstrijden wilden we vandaag ons goede spel tonen aan het thuispubliek. Voor de eerste thuiswedstrijd kwamen de heren van Nuvo’68 uit Nuenen op bezoek. Een team bestaande uit jeugd afgewisseld met ervaren krachten.
In de eerste set was het vooral de ervaring van Nuvo’68 dat ons tot wanhoop leidde. Veel prikballen net over het blok zorgden voor vertwijfeling in de verdediging en communicatie. Tot 4 keer toe lieten we de bal zomaar op de grond vallen. Deze fouten kostten ons de kop in de eerste set (21-25).
We zinden op revanche door het goede spel uit de eerdere wedstrijden uit de kast te halen. Serverend en aanvallend kwam Nuvo’68 onder druk te staan. Wij waren heer en meester en lieten ze volkomen kansloos (25-15).
Bij een 1-1 stand in sets barstte de strijd pas echt los. Het was technisch geen hoogstaande wedstrijd, maar eentje die zich kenmerkte door de vechtlust en het psychologische spelletje. Typerend was de serveserie aan onze zijde. De 7-12 achterstand werd omgezet in een 15-12 voorsprong mede door een aantal lucky balletjes via de netrand en de lange rally’s die we steeds naar ons toe trokken door het harde werken. Aan het einde van de set werd het spannend, maar onze strijdlust en gretigheid waren de sleutel tot succes. Set 3 werd gewonnen met 26-24.
Set 4 was er eentje om snel te vergeten. De heren uit Nuenen bepaalden het spel en wij moest lijdzaam toe zien hoe zij een beslissende set afdwongen.
De gasten zetten hun sterke spel door in de vijfde set. Op karakter maakten we een 6-2 achterstand goed en wisselden we in ons voordeel van speelhelft (8-7). Na bijna twee uur volleyballen gingen de vermoeidheid en de soms hoog opgelopen emoties een rol spelen. Wij haalden nog één keer alles uit de kast om de overwinning binnen te halen. Dit bracht ons op matchpoint, maar deze werd in eerste instantie niet benut. Na het wegwerken van het matchpoint van Nuvo’68, sloegen we alsnog toe op ons derde matchpoint na een zinderend slot; 18-16.
Zo zorgde de vechtlust binnen ons team voor de eerste thuisoverwinning. Waarbij het publiek een spannende wedstrijd voorgeschoteld kreeg, mede door onze vechtlust. De komende week kunnen we onze krachten sparen om over twee weken te spelen in Sevenum tegen VC Athos’70.