Vier belangrijke punten voor VC Olympia Heren 1

17/03/2018 - Heren 1

Civitas HS1 – VC Olympia HS1 1-3

Na een turbulente week en de zwakke vertoning in de Peel en Maas kraker tegen Maasbree had VC Olympia iets recht te zetten. In een Limburgse derby tegen Civitas moesten de heren van Olympia punten pakken om het team uit Venlo achter zich te houden in de rangschikking.
Met enige vertraging werd er aan de wedstrijd begonnen, maar de Panningenaren hadden daar geen last van. De thuisploeg oogde daarentegen niet scherp, maar kon dat in het begin van de set verbloemen. Pas halverwege de set toen de servedruk werd opgevoerd, kwam Civitas niet meer in hun spel. Het beslissende gat leek geslagen (23-17), maar door het inbrengen van twee nieuwe spelers herpakte Civitas zich. De heren van Olympia zakten even weg in hun spel, maar door een time-out op het juiste moment werden ze weer op scherp gezet. Met 26-24 werd de set binnengehaald door Olympia.
De servedruk van Olympia zorgde voor een 2-0 voorsprong in sets. De thuisploeg kreeg de passing niet onder controle waardoor de heren van Olympia het aanvallend af konden maken. Ondanks de concentratieverslapping op het eind kwam de setwinst nooit in gevaar (25-19).
De derde set was een stuk spannender. Beide teams haalden veel ballen van de grond en scoorden door veel touché ballen via het blok. Het spel aan beide kanten was niet altijd even mooi door de onnodige fouten die beide teams maakten, maar toch werd er geknokt voor ieder punt. Voor Olympia waren de druiven aan het eind het zuurst, want door enkele onnodige fouten op het beslissende moment gaven de Panningenaren de set onnodig weg.
Lang werd er niet getreurd, want in het begin van de vierde set waren de bezoekers weer bij de les. De druk op de Venlonaren werd opgevoerd en ze werden gedwongen tot het maken van fouten. Aanvallend had Olympia de overhand, ondanks de matige passing op sommige momenten bleven de heren van Olympia altijd aan de goede kant van de score. Met 25-20 werd de laatste set binnengehaald en daarmee vier belangrijke punten.
Na de wedstrijd werd nog afscheid genomen van een van de spelverdelers die voor een paar maanden vertrekt naar Zweden in verband met zijn studie. Ook met een smalle selectie hopen de heren van Olympia volgende week punten te pakken, want ze willen revanche nemen tegen Were-Di voor de 3-2 nederlaag eerder deze maand.