Winst voor Heren 1 na ruime achterstand.

16/03/2019 - Heren 1

Flamingo’s ’56 HS2 – VC Olympia HS1 2-3
VC Olympia HS1 – Civitas HS1 0-3 (beker)

De carnaval is voorbij, dus dan moet er weer gevolleybald worden. Meteen moest er twee keer in het weekend worden aangetreden. Eerst stond er voor de heren van Olympia een belangrijke competitiewedstrijd op het programma. In Gennep moest er aangetreden worden tegen directe concurrent Flamingo’s voor een plekje in het linkerrijtje.
Zonder libero traden de Panningenaren aan. Het gemis werd in het begin pijnlijk duidelijk. De organisatie en communicatie in de verdediging was weg. De Flamingo’s profiteerden en liepen uit naar 10-2. Olympia bleef de hele set achter de feiten aan lopen, maar kwam op het eind nog akelig dicht bij de setwinst. De thuisploeg pakte de set met 25-23.
Het verlies van de tweede set hadden de heren van Olympia geheel aan zichzelf te danken. De vele kansen die ze kregen, werden niet benut of leverden zelfs punten op voor de tegenstander. Echter, de wedstrijd kantelden in de derde set. De Panningenaren gingen hun kansen afmaken en dwongen de thuisploeg tot het maken van fouten. Olympia had de zaakjes weer op orde en liet zien dat zij beduidend beter waren dan de Gennepenaren. Met duidelijke setstanden (25-17 en 25-16) werd er een vijfde set afgedwongen. Daarin ging het lang gelijk op, maar Olympia was op de cruciale moment scherper. Zo werd na een ruime achterstand alsnog een overwinning uit het vuur gesleept.
Op zondag werd er gespeeld in de halve finale van de beker. In eigen hal werd er gevolleybald tegen een bekende uit de competitie; Civitas uit Venlo. Daarin werd er door beide teams één keer gewonnen, dus het zou een spannende wedstrijd kunnen worden. Echter, dat werd het niet. De Venlonaren waren scherp en gretiger dan de heren van Olympia. Zij gingen met de overwinning aan de haal en dat betekende voor Olympia een einde aan het bekeravontuur.