Winst voor VC Olympia D1 na verre uitwedstrijd.

27/01/2018 - Dames 1

Spivo D1 – VC Olympia D1: 2-3

Afgelopen zaterdag ging de reis voor de dames van Olympia naar Spijkenisse. Na drie achtereenvolgende uitwedstrijden verloren te hebben waren de dames vastberaden om dit keer de winst mee naar huis te nemen. Maar dat het geen makkelijke pot ging worden was al duidelijk. De dames van Spivo, die op de 9e plek in de ranglijst staan, hadden vorige week al met 4-0 verloren en waren ook gebrand om te winnen.
De 1e set werd nogmaals duidelijk dat het geen makkelijke pot ging worden. De blokkering aan de kant van Spivo was ijzersterk en de dames van Olympia kwamen er lastig langs. De verdediging bij Olympia was goed, maar de puntjes werden niet op de i gezet, aanvallen werden niet afgemaakt en de foutenlast was te hoog. Tot 15-19 konden de dames van Olympia redelijk goed bij blijven, maar hierna was de set verloren en eindigde de set in een 17-25 verlies.
Voor de 2e set werd het een en ander gesproken en werd besloten dat er iets anders gedaan moest worden in de aanval. De dames gingen met nieuwe goede moed het veld in en het leek te werken. Spivo kwam steeds meer onder druk te staan, maar kon toch nog goed bij blijven tot 20-17. Hierna maakte de dames van Olympia de set af en werd er gewonnen met 25-19.
Na de winst van de vorige set stapten de dames met iets meer vertrouwen de 3e set in, dat vertrouwen was echter snel weer weg. De dames keken meteen tegen een 0-5 achterstand aan. Gelukkig wisten we steeds weer bij te komen, maar de inhaalslag kon niet meer gemaakt worden door de dames van Olympia. De set werd verloren met 25-18.
Om de lange reis terug te maken met winst op zak moest de 4e set gewonnen worden. Met die gedachte stapten de dames het veld in. In deze set lieten de dames pas zien wat volleyballen was. De tegenstander werd onder druk gezet met een paar goeie service beurten en kon de dames van Olympia niet meer bijbenen. De set werd overtuigend gewonnen met 25-15.
Het laatste setje was nodig was voor de winst. Vanaf het begin lieten de dames van Olympia zien wie de baas was. Spivo werd meteen op een 4-0 achterstand gezet en er werd van veld gewisseld met 8-4 op het scorebord. Toch werden er nog enkele fouten gemaakt aan de kant van Olympia en daar maakten de dames van Spivo gretig gebruik van. Ze kwamen nog terug tot 12-9, maar Olympia trok aan het langste eind en de set werd gewonnen met 15- 10.
Volgende week spelen de dames van Olympia thuis tegen Thor. Ook dit belooft een spannende wedstrijd te worden, hopelijk tot dan!