Zeer verrassende overwinning voor Heren 1.

16/02/2019 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Were-Di HS1 3-1

Het zware programma van VC Olympia heeft zijn einde bereikt. In de afgelopen drie weken werd tegen de gehele top 3 gespeeld. De eerste twee wedstrijden gingen, ondanks het goede spel, verloren. Vandaag wachtte nog Were-Di uit Gemert. Die werden door de Panningenaren zeer verrassend met 3-1 opzijgezet!
De eerste set werd sterk begonnen door Olympia. Er werd snel uitgelopen naar 10-5. Blokkerend en aanvallend hadden zij de zaakjes goed op orde. De bezoekers uit Gemert hadden aanmerkelijk moeite met de scoringsdrift van Olympia. Het normaalgesproken verdedigend sterke Were-Di had moeite om de passing onder controle te krijgen. Tegen het einde van de set kwamen de bezoekers beter in hun spel door foutjes van de Panningenaren. Were-Di naderde tot 19-18, maar de heren van Olympia bleven rustig. De sterke aanvallers werden opgezocht en zo pakte de thuisploeg de eerste set met 25-20.
Een gelijk opgaande strijd in het begin van de tweede set gaf aan dat beide teams elkaar gewaagd waren, ondanks het verschil op de ranglijst. Door een mindere fase in de passing van Olympia kon Were-Di profiteren (11-16). De spelverdeling had moeite om de aanvallers goed te bedienen. Een time-out van de thuisploeg moest ervoor zorgen dat er weer rust in het spel van Olympia kwam. Dit had meteen effect, want met hard werken werd de stand weer gelijkgetrokken; 16-16. De heren van Olympia hadden de overtuiging terug om vandaag te stunten tegen de bezoekers uit Gemert. Langzaamaan liep Olympia uit op weg naar de setwinst, maar op de cruciale momenten haperde de service even. Bij 24-21 leken de Panningenaren de set alsnog te gaan verspelen. Were-Di kwam knap langszij (24-24), maar gelukkig was Olympia op tijd bij de les om ook de tweede set te pakken.
Waar het geloof in de wedstrijdwinst bij Olympia steeds groter werd, leek de overtuiging bij Were-Di op een goede afloop weg te zijn. De thuisploeg drukte in de openingsfase van de derde set meteen door. Bij 9-3 was het beslissende gat al geslagen. Mooie punten en lange rally’s wisselden elkaar af en de heren van Olympia lieten zien hoe goed ze konden volleyballen door de persoonlijke fouten te beperken. Ook de derde set werd gewonnen en daarmee was de verrassing van het weekend compleet.
Voor het laatste puntje werd ook nog gestreden. Beide teams gunden elkaar het punt niet. Het was steeds stuivertje wisselen en het gat werd nooit groter dan twee punten. Uiteindelijk gingen de bezoekers hiermee aan de haal (23-25).
Eindelijk werd het harde werken en goede spel van Olympia tegen de topteams omgezet in punten. Volgende week moeten de punten wordt verdiend in Tilburg wanneer er tegen de studenten van Gepidae wordt gestreden.